Jeśli chcesz kupić rower używany przez profesjonalnego kolarza, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Po pierwsze, powinieneś rozważyć projekt roweru i sponsora. Następnie możesz spojrzeć na koszt i funkcje. Jeśli szukasz roweru do wyścigu w Tour de France, możesz rozważyć sponsora.
Kupowanie roweru do Tour de France
Możesz chcieć kupić rower, który jest podobny do tego używanego przez profesjonalnych kolarzy w Tour de France. Na szczęście, na rynku jest wiele tanich rowerów, które są wykonane według tych samych specyfikacji, co rowery Tour de France. Oprócz zakupu roweru z najwyższej półki, można również wybierać spośród rowerów używanych przez kolarzy amatorów – Sekcja ta jest efektem szczegółowej analizy redakcyjnej portalu https://modny24.pl.
Rowery w kolorze żółtym mają specjalne cechy i są sprzedawane kolarzom na początku wyścigu. Rowery te występują z żółtymi elementami konstrukcyjnymi na kierownicy i ramie. Do 2015 roku firma Specialized produkowała rowery o specjalnym żółtym kolorze dla kolarzy w żółtych koszulkach. W 2015 roku widziano pracownika Specialized jadącego na żółtym rowerze.
Decathlon: W tej sieci sklepów sportowych można znaleźć ogromny wybór rowerów. Sprzedaje ona również akcesoria, takie jak torby rowerowe i przyczepki. Decathlon sprzedaje również samochodowe bagażniki rowerowe. Zakup roweru z tej sieci będzie dobrym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy na wysyłce.
Waga: Jednym z najważniejszych czynników przy zakupie roweru na Tour de France jest waga. Rower, który jest lżejszy będzie bardziej zwrotny. Cięższy rower najprawdopodobniej sprawi, że kolarz będzie bardziej zmęczony i powolny. Należy również wziąć pod uwagę rozmiar i kształt roweru.
Rodzaje rowerów: Istnieje wiele marek, które produkują rowery idealne do profesjonalnej jazdy na rowerze. Wiele sklepów rowerowych posiada te marki, w tym Giant i Specialized.
Konstrukcja roweru Tour de France
Konstrukcja roweru Tour de France opiera się na prostej koncepcji aerodynamicznej. Rower z ramą z włókna węglowego jest o 32% lżejszy, 25% sztywniejszy i 20% bardziej aerodynamiczny niż rower z konwencjonalną ramą metalową. Zwiększona wydajność aerodynamiczna oznacza, że rowerzysta może osiągnąć większą prędkość niż w innym przypadku. Ta dodatkowa prędkość może oznaczać ponad godzinną różnicę w wyścigu.
Obecne logo Tour de France zostało zaprojektowane przez Joela Guenouna na 100. rocznicę wyścigu. Charakteryzuje się zabawną czcionką brush script z odrobiną żółci, co jest ukłonem w stronę żółtej koszulki przyznawanej zwycięzcom każdego etapu. Zawiera również szkic kolarza wewnątrz słowa „Tour” oraz efekt drop shadow.
Pierwszy Tour de France odbył się w 1903 roku z udziałem sześćdziesięciu zawodników. Wyścig ukończyło dwudziestu jeden. Pierwszy dzień wygrał Maurice Garin jadący na stalowym rowerze La Francaise, który był wyposażony w nowe w tamtych czasach zaciski na palce. Dekadę później, nowoczesna geometria zaczęła być włączana do projektowania rowerów. Podobnego roweru używał Leon Scieur, który wygrał Tour w 1914 roku. W tamtych czasach kolarze musieli sami dbać o rower, a korzystanie z czyjejkolwiek pomocy było niezgodne z regulaminem wyścigu.
Niektóre drużyny mają więcej niż jednego sponsora. Członkowie drużyn z różnych krajów są reprezentowani przez różne koszulki. Niektóre drużyny mają swoje własne, charakterystyczne kolory i loga. Na przykład logo LAMPRE Group wykorzystuje kolor czarny i szary. Chociaż wygląda nieco ciekawiej niż oryginalne logo Francaise des Jeux, jego projekt jest nadal przeciętny i brakuje mu kontrastu.
Koszt roweru Tour de France
Trudno jest dokładnie określić koszt roweru zawodowego kolarza. Każdy rower składa się z kilku komponentów. Rama, widelec, zestaw grupowy, koła, opony, elementy kokpitu i zestaw wykończeniowy są częścią roweru. Dodanie tych kosztów da Ci przybliżoną cenę profesjonalnego roweru Tour de France. Poszczególne elementy roweru są wykorzystywane w zależności od potrzeb kolarza i terenu.
Zawodowi kolarze potrzebują rowerów, które zapewniają najwyższą wydajność. Oznacza to wybór najlepszych produktów dostępnych na rynku. Zależy im na wyszukanych konstrukcjach i funkcjach. Niektóre z najbardziej zaawansowanych rowerów Tour de France są wykonane z włókna węglowego. Kosztują od 6 000 dolarów wzwyż, w zależności od typu i modelu.
W Tour de France biorą udział 22 profesjonalne zespoły z 178 kolarzami. Kolarze stanowią większość budżetu drużyny. To nie żart – budżety zespołów kolarskich na najwyższym poziomie mogą wynosić ponad 20 milionów dolarów rocznie. I to bez dochodów ze sprzedaży biletów czy tworzenia własnego merchandisingu.
Przeciętny rower Tour de France w 2022 roku będzie kosztował od PS10,000 do PS16,200. Kupno jednego z tych rowerów jest spełnieniem marzeń większości profesjonalnych kolarzy. Jednak przy tych cenach, większości zwykłych rowerzystów trudno jest sobie na niego pozwolić.
Sponsoring
Cena roweru profesjonalnego kolarza jest wprost proporcjonalna do ilości sponsorów, jakich otrzymuje sportowiec. Na początku XX wieku pieniądze z nagród były siłą napędową kolarstwa zawodowego. Obecnie coraz trudniej jest znaleźć sponsora w ten sam sposób. Sponsorzy często zapewniają kolarzom nowe, wysokiej klasy rowery.
Sponsoring może mieć formę wypłat pieniężnych, darmowych produktów, zniżek na produkty lub kombinacji wszystkich trzech. Drużyny kolarskie często otrzymują rowery, odżywki i inne towary od firm, które je sponsorują. Niektóre drużyny kolarskie otrzymują rowery bezpośrednio od producentów.
Marka roweru Tour de France
Wyścig Tour de France odbywa się od 107 lat, rozpoczyna się w Nicei 29 sierpnia. Wyścig to wyczerpujący trzytygodniowy wyścig, w którym startuje 176 kolarzy, a kończy 146. W 2018 roku 21-letni Słoweniec Tadej Pogacar wygrał wyścig, wyrywając żółtą koszulkę lidera Primozowi Roglicowi na przedostatnim etapie. Rowery używane przez kolarzy są bardzo drogie, ważą nawet 15 funtów. Mają aerodynamiczne opony, aerodynamiczne komponenty i lekką, sztywną ramę. W rzeczywistości rower może kosztować 10 000 dolarów lub więcej.
Rower używany przez drużynę Tour de France jest produkowany przez różne firmy. Niektórzy producenci produkują wyłącznie rowery wyczynowe, podczas gdy inni są nastawieni na rynek wyższej klasy. Na przykład rowery BMC używane przez Team NTT są zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym. Mają również opływowy i zgrabny układ napędowy Teammachine SLR01 Disc, co odróżnia je od innych drużyn. Wiele drużyn posiada również komponenty Shimano, ale nie ma obowiązku używania całej grupy.
Kupno roweru na Tour de France nie jest łatwym wyczynem. Wymaga głębokich kieszeni. Zespoły często płacą za rower, ale najczęściej zależy to od tego, czy mają umowę ze sponsorem. Jeśli jesteś na rynku rowerów, przygotuj się na wydatek rzędu tysięcy dolarów za wysokiej klasy markę.
Wysokiej klasy rower wyczynowy jest niezbędny podczas Tour de France. Nie chcesz kupować taniego roweru tylko dlatego, że jest stylowy. Istnieją rowery zbudowane z myślą o Tour, które mają polot, by wygrać wyścig, ale nie mają zbyt wiele polotu.