Istnieje kilka wspólnych objawów błędu serwisowego. Rakieta kończy się po niewłaściwej stronie ciała, serwer dotyka niewłaściwej strony linii bazowej, a jego stopa dotyka piłki przed lub podczas kontaktu. Jeśli rozpoznasz te symptomy, możesz poprawić swoją grę.
kończenie rakiety po lewej stronie ciała
Podczas gry w tenisa, ważne jest, abyś rozumiał, jak rozpoznać, kiedy rakieta kończy się po lewej stronie ciała. Pomoże to zapobiec kontuzjom i zmaksymalizować grę. Aby to rozpoznać, podążaj za rakietą w poprzek ciała, kończąc ją w pobliżu lewego ramienia. Następnie wracamy do pozycji gotowości.
Ogólnie rzecz biorąc, dobrzy gracze utrzymują podobny kąt zamachu do momentu, gdy znajdą się trzy klatki od punktu kontaktu. To pomaga im rozwinąć dobry groove, który pomoże im uderzyć piłkę z większą konsekwencją. Po tym czasie jednak, będą zmieniać miejsce zakończenia rakiety, jak również pozycję przedramienia i nadgarstka. Wielu profesjonalnych graczy kończy rakietę z nadgarstkiem pomiędzy barkiem a biodrem.
Jeśli uderzasz forehandem, powinieneś być w stanie rozpoznać, czy rakieta kończy się po lewej stronie ciała. Zaawansowani gracze będą w stanie rozluźnić rękę w łokciu. To pozwoli im kontynuować piłkę nad lewym ramieniem.
Kiedy rakieta jest zakończona po lewej stronie ciała, nadszedł czas, aby zabrać rakietę z powrotem. Podczas zabierania rakiety z powrotem, uderzający łokieć podniesie się z dala od ciała. W tym procesie ręka nie uderzająca zostanie wyciągnięta z wysokości barku i pozwoli na zamknięcie lewego barku.
Jeżeli lewe ramię odsunie się zbyt daleko od ciała, rakieta zbyt wcześnie opuści strefę uderzenia. To spowoduje, że strefa uderzenia będzie mniejsza i Twój strzał będzie mniej spójny. Aby tego uniknąć, powinieneś trzymać rakietę na krawędzi ciała aż do momentu, gdy dotrze ona do piłki.
Stopa serwera dotyka linii bazowej
Podczas serwu powinieneś zawsze obserwować stopę serwera. Jeśli widzisz, że serwer schodzi z linii bazowej, zareaguj. Jest to znane jako błąd stopy. Gdy serwer popełni ten błąd, serw jest odwracany i drugi zawodnik może próbować wygrać punkt, uderzając piłkę ponownie.
Podczas gdy normalnym jest, że stopa serwera dotyka linii bazowej, jest to błąd. Powodem tego jest to, że serwer nie wylądował pierwszym serwem w polu serwisowym. Ten błąd może być paraliżujący. W rzeczywistości Marc Rosset jest rekordzistą w ilości podwójnych błędów w meczu tenisowym.
Błąd serwisowy ma miejsce, gdy serwer nie zaserwuje piłki prawidłowo. Serwer będzie miał dwie szanse na podanie piłki. Pierwszą próbą jest przelecenie piłki nad siatką do pola serwisowego. Drugą próbą będzie dobre podanie. Drugi serw powinien być wykonany bez opóźnienia i uderzony z tej samej strony kortu, co pierwszy serw.
W grach amatorskich zawodnicy często dotykają linii bazowej podczas serwu. Chociaż ten rodzaj błędu nie jest częstym zjawiskiem, może powodować wiele frustracji u graczy. Większość profesjonalistów będzie wściekła, gdy pojawi się błąd stopy, ale na szczęście większość tych błędów można skorygować poprzez dostosowanie ruchu serwującego.
Błąd serwisowy w tenisie zdarza się, gdy stopa serwera dotyka linii bazowej. Jest to naruszenie przepisów przez serwującego, ale zawodnik, który odbiera serw może zakwestionować zgłoszenie. Sędzia liniowy może zdecydować, że piłka nie wylądowała na linii bazowej. W takich przypadkach zawodnikowi zostaje przyznany punkt.
Stopa serwera dotyka niewłaściwej strony linii środkowej
Stopa serwera dotykająca niewłaściwej strony linii środkowej w tenisie nazywana jest „błędem stopy”. Jest to niewielkie naruszenie zasad gry i często jest przeoczane przez graczy. Zdarza się, że stopa zawodnika dotyka niewłaściwej strony punktu środkowego przed wykonaniem serwu. Jest to zazwyczaj wynikiem chodzenia lub biegania przez serwującego podczas serwu.
Zasada błędu stopy ma na celu zapobieganie wkraczaniu serwów na kort podczas serwowania. Jest to niewielkie wykroczenie, ale zapobiega uzyskaniu przez serwer niesprawiedliwej przewagi poprzez wykroczenie poza granice kortu. Korty tenisowe mają ściśle określone granice i pozwolenie serwerowi na wyjście poza nie dałoby mu niesprawiedliwą przewagę.
W sędziowanym meczu tenisowym, ten rodzaj błędu zawsze zostanie uznany. Aby uniknąć błędu stopy, serwer powinien podczas serwu trzymać stopę centymetr od środka. Można to osiągnąć poprzez odpowiednie ćwiczenia i unikanie wkraczania stopą na kort.
Na korcie tenisowym większość graczy skupia swoją uwagę na serwowaniu, a nie na powrocie. W rezultacie większość błędów stóp pozostaje niezauważona i trudno je nazwać. Niemniej jednak, istotne jest, aby gracze unikali tych błędów, ponieważ mogą one skłonić przeciwnika do zmiany serwu.
Stopa serwera dotyka niewłaściwej strony punktu środkowego przed lub podczas kontaktu z piłką
Błąd stopy ma miejsce, gdy stopa serwera dotyka niewłaściwej strony punktu środkowego przed lub podczas kontaktu z piłką. Może się to zdarzyć podczas serwu, podrzucania piłki w powietrze, łapania jej lub biegu. We wszystkich tych sytuacjach, stopa musi pozostać mniej więcej w tej samej pozycji co linia bazowa, aby uniknąć błędnego prowadzenia przeciwnika. Ważne jest również, aby pamiętać, że błąd gry nie może wystąpić, gdy stopa serwującego dotyka wyimaginowanego przedłużenia linii bocznej lub linii środkowej.
Błąd stopy może być skorygowany poprzez nieznaczną zmianę ruchu serwującego. Najprostszym sposobem na to jest poproszenie kolegi o sfilmowanie twojego serwu. Możesz zobaczyć jak daleko jesteś od punktu środkowego i czy są jakieś błędy, które wpływają na odległość serwu. Jeżeli Twój serw jest zbyt daleko od punktu centralnego, musisz zmienić ruch serwu, aby nie powodować błędu.
Pierwszym krokiem w korygowaniu tego błędu stopy jest rozpoczęcie gry dalej za linią niż zwykle. Często wynika to z niewłaściwego zrozumienia sposobu poruszania się stopy podczas ruchu serwisowego. Niektóre serwery nie zdają sobie sprawy, że jeśli cofną się do tyłu, ich stopa może przeczołgać się przez linię podczas ruchu. Jest to niebezpieczne, ponieważ błąd stopy może być niszczący w tenisie.
Inne sposoby wymuszania błędu
Istnieją dwa główne rodzaje błędów: wymuszone i niewymuszone. Błąd wymuszony to taki, który pojawia się, ponieważ przeciwnik nie trafił w piłkę tam, gdzie się tego spodziewał. Zazwyczaj ma miejsce, gdy gracz popełnia błąd, który jest wynikiem działania przeciwnika, np. nietrafiony strzał, który pozostawił przeciwnika z niewielkimi lub żadnymi oczekiwaniami, że piłka zostanie zwrócona. Gracz, który popełnia wymuszony błąd, musi wyjaśnić jego przyczynę drugiemu graczowi.
W tenisie istnieje kilka różnych metod wymuszania błędu. Jedna z nich polega na uderzeniu piłki wewnątrz linii, a nie poza nią. Inną metodą jest wybranie bezpiecznego celu przed uderzeniem. To da przeciwnikowi możliwość popełnienia błędu, ponieważ będzie miał mniej czasu na reakcję na twój strzał.
Inną metodą wymuszenia błędu jest połączenie głębokości i wysokości. W połączeniu z mocą, te strzały sprawią przeciwnikowi kłopoty. W nieformalnych meczach tenisowych gracze używają rejestratora statyki, aby określić, które strzały są wymuszone, a które niewymuszone. Metoda ta jest szczególnie skuteczna w wymuszaniu błędów przy serwach.
Innym sposobem na wymuszenie błędu jest zbyt mocne uderzenie piłki. Używanie zbyt dużej siły lub szybkości może przytłoczyć przeciwnika. Ta metoda może prowadzić do niewymuszonych błędów, jeśli gracz nie jest ostrożny w umieszczaniu piłki na boisku. W tenisie, umieszczenie jest kluczowe i zbyt mocne uderzenie piłki spowoduje niewymuszony błąd.